Rhino en iqbi Bereiken 20 Miljoen Maandelijkse Datapunten

Amsterdam, 6 juni 2024 - Rhino, een wereldwijde leider in utility data management, is verheugd om een belangrijke mijlpaal aan te kondigen in haar samenwerking met iqbi, een vooraanstaande ESG data consultant die de Europese markt bedient. Samen hebben ze met succes de mijlpaal bereikt van het verwerken van 20.000.000 datapunten per maand op het Rhino Platform.

Deze prestatie onderstreept de robuustheid en schaalbaarheid van Rhino's platform, dat real-time nutsmonitoring combineert met de uitgebreide ESG-datadiensten van iqbi om alle belanghebbenden in de vastgoedmarkt te voorzien van geautomatiseerde ESG data. Met 15-minuten datagranulatie zorgen ze er samen voor dat klanten nauwkeurige en bruikbare inzichten krijgen om hun operationele efficiëntie en duurzaamheidsinspanningen te verbeteren.

“We zijn ongelooflijk trots op het bereiken van deze mijlpaal met iqbi. Onze samenwerking heeft bedrijven in heel Europa in staat gesteld om hun duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken en te blijven voldoen aan de regelgeving,” aldus Rishi Lodhia, voorzitter van de Raad van Bestuur van Rhino.

Klaas Nijssen, CEO van iqbi, voegde hieraan toe: “Het gebruiksgemak en de schaalbaarheid van Rhino's technologie heeft ons in staat gesteld om snel meer gebouwen te bedienen en uit te rollen, en onze klanten te voorzien van betrouwbare en efficiënte oplossingen voor geautomatiseerde ESG datamanagement.”

Belangrijkste voordelen en toepassingen van de gegevens:

• Wetgeving en rapportages: Het maken van gedetailleerde ESG-rapporten en het naleven van duurzaamheidsvoorschriften vergemakkelijken, zodat klanten als Greystar, Patrizia, Xior, Holland2Stay en Invesco voldoen aan de eisen van de Europese regelgeving.
  • Duurzaamheidsdoelen: Ondersteun bedrijven bij het volgen en behalen van hun duurzaamheidsdoelstellingen door middel van geautomatiseerde gegevenscontrole en rapportage.
  • Onderhoud en faciliteitsbeheer: Zorg voor kritieke alarmen en meldingen voor lekdetectie, bewaking van piekverbruik en andere onderhoudsbehoeften, zodat u verzekerd bent van optimale operationele prestaties.
  • Integratie met ESG portfolio platformen: Verbeter gegevensanalyse en duurzaamheidsrapportage door naadloze integratie met oa. Deepki's platform, waardoor klanten een uniforme oplossing voor ESG-rapportages op portfolio niveau wordt geboden.
  • Kostenbesparing: Optimaliseer het energieverbruik en verlaag de energiekosten door nauwkeurige monitoring en analyse, wat leidt tot aanzienlijke besparingen.

Van 11 tot 13 juni zijn iqbi en Rhino aanwezig op Provada, Nederlands grootste vastgoedbeurs, en zijn ze beschikbaar voor een gesprek. Om een afspraak met hen te maken, stuur een e-mail sales@rhino.energy of info@iqbi.nl.

Over iqbi:
iqbi is een full-service ESG data Consultant die vastgoedbedrijven helpt bij het automatiseren van data collectie en het behalen van duurzaamheidsdoelstellingen. Wij verzamelen, visualiseren, analyseren en monitoren ESG gegevens rechtstreeks van alle type meters. De unieke combinatie van hardware, software en consultancy, gericht op het behalen van een optimale ESG-score, zorgt ervoor dat duurzaamheid, ESG-rapportage en facturering eindelijk eenvoudig en transparant worden; onze klanten worden volledig ontzorgd.

Over Rhino

Rhino is weredlwijd leider in real-time oplossingen voor utiliteitsdata (energie, gas, water) om kosten te verlagen, de gebouwde omgeving te decarboniseren en ESG-rapportages op te stellen voor commercieel vastgoed, met een focus op logistiek, retail, kantoren en residentieel vastgoed.

Rhino biedt een end-to-end oplossing voor alle nutsvoorzieningen, inclusief submetering (gas, water, elektriciteit) en is hardware- en platformonafhankelijk.

Zie www.rhino.energy